Jurnal de mobilitate, Braga, Portugalia


JURNAL DE MOBILITATE

Stagiu de pregătire practică în cadrul proiectului Erasmus+, “Specializarea în mecanică și automatizări pentru forța de muncă europeană

02.04. – 13.04.2018, Braga, Portugalia

 

            În prima zi de stagiu, o mașină ne-a luat de la hotel pe mine si pe ceilalți șapte colegi repartizați la MallowDream și ne-a dus la fabrică. Am văzut fabrica care este specializată în articole de mobilier pentru băi și bucătării și aceesorii.

            Am inceput programul la ora 9:00, când ne-a preluat un tutore, Mario, care ne-a prezentat fabrica și locurile noastre de muncă. Fiecare coleg am fost repartizat pe lângă un muncitor portughez. Ni s-a facut instructajul de protecția muncii privind normele de sănătate și securitate a muncii și prevenirea și stingerea incendiilor. Apoi, fiecăruia ni s-a dat o probă de măsurare cu șublerul sau micrometrul a unor dimensiuni si am fost intrebați ce sunt toleranțele? După pauza de prânz am urmărit muncitorul de lângă mine ce operații tehnologice realiza, adică operații de asambări nedemontabile.

După amiază impreună cu colegii din UK am vizitat orașul, centrul istoric, cu Catedrala din Braga, primăria, Teatrul Circo, Sanctuarul Bom Jesus do Monte, Grădina Santa Barbara, Arco da Porta Nova, Biserica da Misericordia, Biserica dos Congregados. Pe tot parcursul turului am fost insoțiți de doi ghizi care ne-au ținut adevărate lecții de istorie despre locurile vizitate.

            A doua zi, mi-am preluat locul de muncă. Am aflat cum se realizeaza asamblările nedemontabile, din ce se compun asamblările: elementele asamblării (semifabricatele care pot fi din lemn sau metal, sau lemn cu metal), nituri sam asamblări prin lipire. Am identificat documentația tehnologică necesară realizării operației de asamblare, SDV-uri;- normele specifice de protecția muncii și PSI. Am efectuat următoarele activități practice:

 - am identificat elementelor de asamblare și a documentelor tehnologice;

- am  măsurat cu șublerul și micrometrul;

 - am  aplicat normelor SSM și PSI.

A treia zi am realizat asamblări cu nituri pentru mese și scaune, pe mașini de nituit. Am efectuat următoarele activități practice:

 - identificat și clasificat îmbinările nituite, realizează o nituire prin suprapunere manuală și mecanică,

 - am controlat și am detectat defectele unei asamblări nituite;

- am  aplicat normele de protecția muncii și PSI

 La ora 12 am avut pauza de masă o oră, după care ne-am reluat lucrul până la ora 16.

A patra zi am efectuat asamblări prin sudare și am studiat standarde și documente pentru operații de asamblări nedemontabile în condiții de siguranță

-          Am executat  o asamblare prin sudură cu arc electric;

-          Am  aplicat normelor SSM și PSI;

-          Am  detectat  defecte și controlează îmbinările sudate

Programul s-a terminat la ora 16.

A cincea zi am efectuat asamblări prin lipire si am studiat planurile de operații, desenele de execuție și parametrii de prelucrare.

-          am executa îmbinări prin lipire cu material de adaos,

-          am  controlat îmbinările prin lipire

-          am  respectat normele SSM și PSI la locul de muncă.

Programul de muncă a fost de la 9 la 16 cu o oră pauză de masă.

Sămbătă am fost în Porto. am vizitat principalele puncte turistice cum ar fi: Torre dos Clérigos  care are o inaltime de 75 de m si a fost construit in secolul al XVIII-lea; Palacio da Bolsa, fosta bursa de valori a orasului Porto;  Cais de Ribeira este cartierul de pe malul râului Douro al orașului Porto; Ponte Dom Luis, construit pe două nivele peste râul Douro, Catedrala Se care reprezintă un reper al secolului al XII-lea, cu aspectul sau asemanator mai degraba unei cetăți, cu impresionantele sale turnuri, dar și cu fațada sa gotică. După amiază am făcut o plimbare cu vaporul pe râul Douro până aproape de vărsarea lui în oceanul Atlantic și am admirat Cais de Ribeira de o parte și de alta a râului.

 

În a doua săptămână, în a șasea zi de stagiu am efectuat asamblări filetate ale diferitelor părți componente ale mobilierului și am realizat operații de reglare a strungului, SDV-uri la asamblarea filetată cu șurub, șaibe și piulițe.

Am execută o asamblare cu filet, am controlat asamblările filetate și am respectat NSSM.

A șaptea zi asamblări prin pene ale elementelor de mobilier și am făcut operații de întreținere a echipamentelor. Am realizat asamblări prin pene longitudinale și transversale cu SDV-uri corespunzătoare, am făcut măsurări și am respectat normele de securitate a muncii.

A opta zi am realizat asamblări elastice, am indeplinit sarcinile de lucru.

-          Am executat lucrări practice de montarea  a arcurilor elicoidale și în foi;

-          Am controlat asamblările cu arcuri și am respectă NSSM.

A noua zi am realizat transmisii cu curele și cabluri.

- am executat o transmisie cu curea și cablu,

- am verificat montajul și am respectat NSSM.

În fiecare zi am avut program de la 9 la 16 cu o oră pauză de masă.

În ultima zi a stagiului am fost evaluați printr-o probă practică privind: identificarea tipurilor de asamblări nedemontabile și demontabile; execuția unui tip de asamblare, respectarea NSSM.

Seara, in cadru festiv, impreună cu alți colegi din alte țări de alte specializări am primit Certificatul de participare și documentul Europass Mobility.

 
 

Comănescu Costinel, clasa a XI-a H

 

 

 

 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Mobilitate in Braga pentru specializarea in mecanica, 01.04.2018 - 14.04.2018

JURNAL DE MOBILITATE, STAGIU DE PREGATIRE PRACTICA IN MADRID